Életmód kategória bejegyzései

A tudatos életmód hatással lehet mindennapi hangulatunkra. A karierre és poárkapcsolatra is jó hatással lehet.

Aktív nyaralás mozgással

Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy az aktív nyaralás sokkal pihentetőbb, mint az amolyan kifekszem az óceán partjára és szürcsölgetem a kókuszt. A legfontosabb, hogy meglegyen a napi mozgás. Utánajártunk, hogy ez miként is lehetséges. A szabadidő aktív eltöltése valóban relaxál.

Aktív nyaralás

Aktív nyaralás tippek

Ahhoz, hogy a nyaralásunk valóban tartalmas legyen, elengedhetetlen a konkrét mozgás.

Nem kell feltétlenül extrém sportban gondolkodni. Az sem rossz ötlet, de most más oldalról közelítünk a nyaraláshoz.

Előfordulhat, hogy hiányoljuk a kedvenc fitness központunkat a megszokott berendezésekkel.  Ilyen esetre hasznos lehet, ha van mibe kapaszkodnunk. Hatékony segítség a mozgásban, ha van egy program, amit napi rutinként gyakorlunk. Ilyen mozgás tippekkel szolgálhatnak a fitness guruk programjai.

Aktív nyaralás pilates gyakorlatokkal

Egy új programot találtunk, miközben a megfelelő mozgásprogram után kutattunk. Az projekt alapítója, Túri Virág Réka pilates és gerinctorna specialista szerint a napi 20 perces mozgásprogram elegendő a szinten tartásra.

Hasznos cikkei a mozognikell.hu Pilates blog oldalon olvashatók.

Aktív nyaralás ötletek

Aki aktív nyaralásban gondolkodik, nem csak a mozgást kívánja, hanem az utazás mellett valamilyen hozzáadott értéket szeretne kapni.

Ilyen lehet egy külföldi jógás út vagy csupán egy kultúrtörténeti utazás. Mint erről korábban írtunk a jóga egyre komolyabb hatással van az egészségturizmusra.

Találtunk is mindkét lehetőségre különösnek ígérkező programot. Mutatjuk a részleteket

Aktív nyaralás jógával

Szabó Szilvia Jógamájá nem éri be holmi magyar vagy európai utazással. Egyenesen a jóga őshazájába szervez utakat azoknak, akik az aktív nyaralást jógá életmóddal és egzotikummal szeretnék kombinálni. Érdemes utána olvasni és lekérni az aktuális útitervet a program honlapján: jóga utazás

Aktív nyaralás jógával Indiában

A nyaralás tehát nem azonos a folyamatos strandon fekvéssel. Mindenki, beleértve útitársakat, de még házi kedvenceinket is,  jól érezheti magát aktív nyaralás közben is.

Az egészség a lényeg. Egy kis mozgással emeljünk a szabadidő fényén. Ha körültekintően utánanézünk, és tisztában vagyunk a tényekkel, akkor sokkal intenzívebb élményeink lesznek, mint egy amolyan pihengetős nyaraláson.

Tengeri mozgás pl evezés közben egyenletesebben barnul a bőrünk, bringa túra közben nem csak szép tájakat fedezünk fel, hanem sportolunk is.

A gyaloglás közben megismerkedünk a környék élővilágával, és az környék lakóival.

Összefoglalásként megállapíthatjuk, hogy az aktív nyaralás hatékony regenerálódás.

Mindez, nem más, mint a napi rutin teljes megváltoztatása. Új ismereteket szerzünk, miközben az egészségünkkel is törődünk. Az eredmény a teljes feltöltődés.

Jó utazást és kellemes kalandozást, hatékony mozgást kívánunk aktív nyaralásához!

 

 

 

Jóga hatása az egészségturizmusra

A jóga fej fej mellett halad a wellness és fitnesz világával. Most bekukkantunk az egészséges életmód és az egészségturizmus magyarországi helyzetébe. A jóga életmód azonban jóval megelőzte versenytársait. Ma már komoly műfaj a wellness- és egészségturizmus. Ismerjük meg közelebbről a jóga életszemlélet és a vendéglátás kapcsolatát. Lássuk, mekkora lehet a jóga hatása a mai magyar turizmusra és mik a nemzetközi aktuális trendek?

Jóga hatása az egészségturizmusra

A Wellness Tourism Wordwide megbízásából átfogó tanulmány készült a hazai wellness turizmust illetően. A jóga Magyarországon legkönnyebben ebből az irányból érhető el. A tanulmányból kiderült, hogy az egészségturizmussal foglalkozó területeken alapjában javult az életminőség és az általános kedélyállapot.

Megtudtuk azt is mik azok a lehetőségek amik a gyógy- és wellness turistákat a leginkább érdeklik.

Jóga hatása az egészségturizmusra

Jóga hatása az egészségturizmusra

 

Jóga hatása az egészségturizmusra

A jóga és meditáció az ötödik helyen áll. Forrás: itthon.hu

Mi a jóga

A jóga az önismeret tapasztalatok általi tudományaként definiálja magát. Gyakorlati, módszeres és szisztematikus technikai komponensek együttese. Célja, hogy az ember megismerje legmélyebb természetét.

A vallások azt igyekeznek meghatározni, hogy milyen életutat járjunk sok ezer éves filozófiájukkal. Ellentétben a gyakorlati tudományok, mint a meditáció, ami a jóga egyik ágazata, konkrét tapasztaláson alapulnak. Persze a kettő ugyanabból az irányból indult ki. A jóga jelentése szanszkritul egyesülést jelent. Ez értelmezhetjük önmagammal, vagy istennel való egyesülésnek is.

A jóga lényege

A jóga a nyugati tudományban, az izmok idegrendszeren keresztül végzett fejlesztésével, átstrukturálásával és finomításával az elmére is hat. Az idegrendszer szenzoros pályái is finomodnak és átstrukturálódnak a testhelyzetek gyakorlásával. Jógával fejlődnek és gyarapodnak a motoros idegek kapcsolata az agyban.

A jógáról köztudott, hogy mindennapos gyakorlása javítja az egészséget. A jóga életmód jó közérzetet teremt, mentális megtisztulást hoz és az életminőség javulását eredményezi.
Ennek a mozgásformának számos jótékony hatása van. Erőssé és kitartóvá tesz, növeli az ízületek mozgástartományát, ízületi gyulladások esetén kifejezetten ajánlott. Erősíti az izmokat, javítja a tartást. Hátfájás megszüntetésére is bizonyos ászanák végzése lehet a legjobb megoldás.

Jógaoktatás Magyarországon

Magyarországra 1896-ban érkeztek meg az első indiai jógik,név szerint Bhimszén Latap és Gópál Krisna. Tudásuk hazánkban csupán szóbeszéd útján tudott terjedni a rendszerváltásig. A két világháború és a kommunizmus rányomta a bélyegét az e fajta lelki gyakorlatra.

Manapság egyre többen rendezkednek be jógatáborok fogadására. Főleg Budapest a vezető jógaoktatás terén, rengeteg jóga stúdió kínálja képzéseit, megannyi jóga tanfolyam közül válogathat magának az érdeklődő.

 

 

A jóga életmód és életszemlélet

A jóga életmód lassan a nyugati kultúra egyik legelterjedtebb szabadidős tevékenységévé válik. Az egyre bővülő választék is erre hivatkozik. Németországban találkozhatunk már sör jógával, sőt kutyajógával jógával is.

A különböző „nyújtógyakorlatok” amiket mi jógának hívunk azonban csak a felszínét képezik egy sokkal mélyebb életstílusnak. A jóga életmód és az általa kölcsönzött életszemlélet bárki számára elsajátítható. De üres beszéd helyett nézzük meg inkább a tényeket! Íme.

Jóga életmód

Mire képes a jóga életmód?

A jógáról köztudott, hogy mindennapos gyakorlása javítja az egészséget. A jóga életmód jó közérzetet teremt, mentális megtisztulást hoz és az életminőség javulását eredményezi.
Ennek a mozgásformának számos jótékony hatása van.

Erőssé és kitartóvá tesz, növeli az ízületek mozgástartományát, ízületi gyulladások esetén kifejezetten ajánlott. Erősíti az izmokat, javítja a tartást. Hátfájás megszüntetésére is bizonyos ászanák végzése lehet a legjobb megoldás.
A jóga az egyetlen mozgásforma, mely a belső szerveket és mirigyeket is megmozgatja. Orvosi tanulmányok igazolják, hogy a test egészére, valamint a szellemi teljesítő képességre is hat.
Számos betegség kockázata csökkenthető ezáltal, többek között mozgásszervi panaszok, szív és érrendszeri megbetegedések.

Jóga a helyes életmód kulcsa

A jóga az önismeret tapasztalatok általi tudományaként definiálja magát. Gyakorlati, módszeres és szisztematikus technikai komponensek együttese. Célja, hogy az ember megismerje legmélyebb természetét.
A vallások azt igyekeznek meghatározni, hogy milyen életutat járjunk sok ezer éves filozófiájukkal. Ellentétben a gyakorlati tudományok mint a meditáció, konkrét tapasztalaton alapulnak. Persze a kettő ugyan abból az irányból indult ki. A jóga jelentése szanszkritul egyesülést jelent. Ez értelmezhetjük önmagamal, vagy istennel való egyesülésnek is.

A jóga a betegségek elűzője

Csökkenti a vérnyomást

Hatha jógával igyekeztek csökkenteni hiperaktív gyerekek magas vérnyomását, a Pennsylvania Egyetem kutatója, dr. Debbie Cohen által vezetett vizsgálat során. A gyerek, szabadidős tevékenységként, rendszeres jógaoktatáson vettek részt. Később egyértelműen alacsonyabb vérnyomást mértek és viselkedésük is javult. Ha te is magas vérnyomással küzdesz, érdemes megpróbálnod tehát ezt a jógatípust!

Javítja a szívritmuszavart

A jóga és a szívrendszeri betegségek összefüggése kapcsán, a rotterdami Erasmus Egyetem orvosi karának kutatója 37 tanulmányt végzett. E kísérletek egyike egyike során 3 hónapig figyelték a résztvevők szívműködését, pulzusszámát, vérnyomását, szorongás-szintjét. Megkérték a kísérleti alanyokat, hogy legalább heti kétszer jógázzanak.
A megfigyelés végére bebizonyosodott, a szívműködéssel kapcsolatos problémák 50%-kal csökkentek. Az alanyok szívritmusa is lassult. 67 dobbanás per percről, 62 dobbanásra állt vissza átlagosan, a jógának köszönhetően. És ha ez nem lenne elég, elmondásuk alapján a szorongásuk is csökkent a mindennapokban.

Segít a fogyásban

A jóga befolyásolja a test leptin termelését, amely az energiafelvételt és elosztást koordinálja. Akik rendszeresen jógáznak, 36%-kal több leptinnel rendelkeznek. Léteznek, ráadásul különleges pózok, amelyek kifejezetten ezt a célt szolgáljak.

Sok fantasztikus hatása van testedre

A jóga képes erősíteni az immunrendszert, hatással van a hormon-, valamint az idegrendszerre, de még akár a menstruációs fájdalmakra is jó orvosság.

A jóga életmód a pozitív gondolatok tárháza

A jóga az izmok idegrendszeren keresztül végzett fejlesztésével, átstrukturálásával és finomításával az elmére is hat. Az idegrendszer szenzoros pályái is finomodnak és átstrukturálódnak a testhelyzetek gyakorlásával. Jógával fejlődnek és gyarapodnak a motoros idegek kapcsolata az agyban.
A test és az elme nem két egymástól elkülönülő dolog, hanem egy egység. A jóga ettől olyan hatékony, amilyen.

Ami a testtel történik, az az elmével is megtörténik és ami az elmével történik az hat a lélekre.

Ha kiegyensúlyozott és teljes életet szeretnénk élni, nem szabad elhanyagolni egyiket sem. A jóga életmód mind háromra hatással van, így érthető hogy általa fogékonyabbá, érzékenyebbé és éberebbé válunk erre a varázslatos jelenségre, az életre.